Vyhledávání

Kontakt

hasicivizina
SDH Vižina
Vižina 36
26724 p.Hostomice

736749678

drsonjana@seznam.cz

Vižina - Zajícov 2020

20.04.2020 21:06

Velikonoční výzva, do které se zapojila i obec Vižina se jmenovala Zajíců není nikdy dost. Před Velikonocemi ji vyhlásil Domeček Hořovice, kde jsem externím pracovníkem. A tak jsme se po domluvě s OÚ do výzvy zapojili a já se stala zaječí komisařkou. Chtěla jsem jít vzorem, a tak náš dům zdobilo 34 zajíců. Nenechali mě v tom příslušníci mojí rodiny a každý přidal ruku k dílu. Využili jsme spoustu materiálů. Motali jsme ze sena, stříhali z papíru, zdobili dřevěná polínka. Postupně se přidávali sousedé, známí i příbuzní, které jsem hecovala. Udělali jsme i malou upoutávku u místního obchodu a lidé sem nosili zajíce, aby se i ostatní přidali. Každý den jsem netrpělivě čekala na fotky a bedlivě zaječí přírůstky zapisovala do tabulky. Sledovala jsem facebookové stránky, originální kousky přidávala do skupiny, která na facebooku díky této akci vznikla. Jeden zajíc byl hezčí než druhý, co kus, to originál. Během 14 dní se Vižina, kde žije 277 obyvatel, rozrostla o velkou zaječí rodinu, která měla celkem 181 členů. Díky tomu, že se počet zajíců přepočítával na počet obyvatel, i přesto, že se z celé republiky zapojilo 80 obcí, že celkem bylo vyrobeno 5 298 zajíců, se Vižina stala Zajícovem 2020. Tuto úžasnou zprávu jsem se dověděla od zástupce ředitele Domečku Hořovice Tomáše Klokočníka v pátek 17.4. Certifikát, že jsme Zajícovem 2020 přijede osobně předat na slavnostní otvírání nového dětského hřiště na Vižině, které se uskuteční, až to situace dovolí. Byla to velmi podařená akce, jejíž cílem bylo se pobavit a zahnat myšlenky jiným směrem v této nelehké době. To se nám podařilo a tak Mrkvi, zdar Jana Fialová